Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Internetového obchodu www.kidsloveblocks.sk

I. Identifikácia obchodníka

  1. Obchodné meno: Mária Lazarová
    Sídlo: Žitavany, Žitavská 175/17, 95197, Slovenská republika
    Zapísaná v živnostenskom registri: Okresný úrad Nitra, číslo živnostenského registra: 430-71623
    IČO: 56974426
    DIČ: 1123037025
    IČ DPH: (uvedené, ak ide o platiteľa DPH; ak nie, “neplatiteľ DPH”)
    Bankový účet: SK59 0900 0000 0052 3357 1085

    (ďalej len „Predávajúci“ alebo „Obchodník“)

  2. Kontakty:

  3. Adresa pre písomnú komunikáciu (odstúpenia, reklamácie, atď.):
    Mária Lazarová
    Žitavany, Žitavská 175/17
    95197 Zlaté Moravce (resp. podľa poštového smerovacieho čísla)
    Slovenská republika

Právny rámec:
Tieto VOP upravujú právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim/Spotrebiteľom v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, Občianskym zákonníkom (zákon č. 40/1964 Z. z.) a ďalšími relevantnými právnymi predpismi SR.


II. Definícia pojmov

2.1. Pre účely týchto Všeobecných obchodných podmienok (ďalej aj „VOP“) sa použijú nasledovné pojmy v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka:

2.2. Zmluva uzavretá na diaľku je zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti strán, najmä prostredníctvom online rozhrania (internetového obchodu), elektronickej pošty, telefónu alebo iného elektronického prostriedku.

2.3. Obchodník / Predávajúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, s plnením vyplývajúcim z tejto zmluvy alebo v rámci obchodnej praktiky koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jeho mene alebo na jeho účet.

2.4. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

2.5. Spotrebiteľská zmluva je každá zmluva, ktorú Obchodník uzatvára so Spotrebiteľom bez ohľadu na jej právnu formu.

2.6. Internetový obchod (ďalej aj „E-shop“ alebo „Webové sídlo“) je online rozhranie Predávajúceho, dostupné na adrese www.kidsloveblocks.sk, prostredníctvom ktorého Predávajúci ponúka produkty a služby a Kupujúci môže tieto produkty a služby objednávať.

2.7. Kupujúci je každá fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom Webového sídla alebo iných prostriedkov diaľkovej komunikácie odoslala objednávku tovaru alebo služby Predávajúcemu.

  • Ak je Kupujúcim fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, považuje sa za Spotrebiteľa.

  • Ak Kupujúci koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, riadi sa právnymi predpismi obchodného práva, pričom naňho sa nemusia vzťahovať všetky práva garantované Spotrebiteľom.

2.8. Trvanlivý nosič je akýkoľvek prostriedok, ktorý umožňuje Spotrebiteľovi alebo Obchodníkovi uchovávať informácie určené konkrétne pre neho tak, aby boli prístupné počas obdobia primeraného účelu týchto informácií, a ktorý umožňuje nezmenenú reprodukciu týchto informácií.
Príkladmi trvanlivého nosiča sú najmä: listinná podoba dokumentu, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta alebo pevný disk počítača.

III. Základné ustanovenia

3.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú Spotrebiteľmi, a Obchodníkom (Predávajúcim).

3.2. Na zmluvné vzťahy s Kupujúcimi, ktorí vystupujú ako podnikatelia (nie v postavení Spotrebiteľa), sa primerane vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. Takíto Kupujúci nemajú práva vyplývajúce zo zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, ktoré sú určené výhradne Spotrebiteľom.


IV. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy

4.1. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho je odoslanie objednávky produktov prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho alebo iného prostriedku diaľkovej komunikácie (e-mail, telefón, online formulár a pod.).

4.2. K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza momentom, keď Kupujúci obdrží od Predávajúceho potvrdenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu uvedenú v procese objednávania.

4.3. Predávajúci je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi najneskôr pri potvrdení objednávky všetky zákonom vyžadované predzmluvné informácie podľa § 9 a nasl. zákona č. 108/2024 Z. z., najmä:

  • hlavnú charakteristiku tovaru alebo služby,

  • celkovú cenu vrátane daní, poplatkov a nákladov na dopravu,

  • informáciu o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy,

  • informácie o reklamačnom postupe a zodpovednosti za vady,

  • informácie o digitálnom obsahu (ak je súčasťou ponuky),

  • prípadné obmedzenia dodania alebo platby.


V. Doba trvania kúpnej zmluvy

5.1. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho, a to najmä dodaním tovaru a úhradou kúpnej ceny.

5.2. Ustanovenia o zodpovednosti za vady tovaru, práva z reklamácie a práva na odstúpenie od zmluvy Spotrebiteľom zostávajú týmto nedotknuté.


VI. Kúpna cena a informácia o cene

6.1. Cena tovarov a služieb ponúkaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho (ďalej len „kúpna cena“) je vždy uvedená pri konkrétnom produkte. Kúpna cena je platná v momente odoslania objednávky Kupujúcim.

6.2. Kúpna cena tovarov alebo služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je vždy konečná cena vrátane všetkých daní a poplatkov. Táto cena je zreteľne uvedená pri každom produkte alebo službe.

6.3. Predávajúci je povinný pred potvrdením objednávky jasne informovať Kupujúceho aj o všetkých dodatočných nákladoch, ktoré môžu vzniknúť (najmä náklady na dopravu, balné alebo platbu na dobierku).


VII. Dodanie produktov

VIII. Prechod vlastníckeho práva a rizika

8.1. Vlastnícke právo k produktom prechádza na Kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak.

8.2. Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia alebo straty tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom jeho prevzatia od Predávajúceho alebo od dopravcu.

8.3. Ak Kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase alebo na dohodnutom mieste a produkt sa musí doručovať opakovane, Kupujúci znáša náklady na opätovné doručenie alebo skladovanie.


IX. Spôsoby platby

9.1. Za tovar a služby objednané prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho môže Kupujúci zaplatiť týmito spôsobmi:

  • 9.1.1. Platba bankovou kartou prostredníctvom platobnej brány – bez poplatku.

  • 9.1.2. Platba pri osobnom prevzatí na výdajnom mieste – bez poplatku.

  • 9.1.3. Platba prevodom alebo vkladom na účet Predávajúceho – bez poplatku.

  • 9.1.4. Platba na základe zálohovej faktúry (vopred) – tovar bude expedovaný po pripísaní platby na účet Predávajúceho; bez poplatku.

9.2. Predávajúci je povinný zabezpečiť, aby Spotrebiteľ bol najneskôr pred odoslaním objednávky jasne informovaný o povinnosti zaplatiť cenu. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány alebo bankovým prevodom vzniká povinnosť zaplatiť okamihom odoslania objednávky.

9.3. Kupujúci berie na vedomie, že neuhradenie kúpnej ceny v lehote splatnosti môže mať za následok zrušenie objednávky.


X. Prepravné – spôsoby dopravy a cena za doručenie

10.1. V kúpnej cene tovarov alebo služieb nie sú zahrnuté náklady na dopravu ani iné súvisiace náklady, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.

10.2. Spôsoby dopravy:

  • 10.2.1. Kuriérska služba

  • 10.2.2. Osobný odber (na adrese alebo výdajnom mieste určenom Predávajúcim)

  • 10.2.3. Výdajné miesto (zásielkovňa, balíkomat, iné partnerské miesto podľa aktuálnej ponuky)


XI. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu

11.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho aj bez uvedenia dôvodu, a to v lehote ustanovenej v článku XII. týchto VOP, pokiaľ zákon neustanovuje inak.

11.2. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:

  • 11.2.1. poskytnutie služby, ak došlo k jej úplnému poskytnutiu a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a po tom, čo bol spotrebiteľ riadne poučený, že úplným poskytnutím služby stráca právo na odstúpenie,

  • 11.2.2. dodanie tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ktorý sa môže vyskytnúť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,

  • 11.2.3. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

  • 11.2.4. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

  • 11.2.5. dodanie tovaru v zapečatenom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov, ak spotrebiteľ po dodaní tento obal porušil,

  • 11.2.6. dodanie tovaru, ktorý sa vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešal s iným tovarom,

  • 11.2.7. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá pri uzavretí zmluvy, pričom dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť,

  • 11.2.8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, ktoré si spotrebiteľ výslovne vyžiadal a ktoré boli vykonané na mieste určenom spotrebiteľom; to sa nevzťahuje na dodávku iných služieb alebo tovarov, ktoré si spotrebiteľ nevopred neobjednal,

  • 11.2.9. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo počítačového softvéru v zapečatenom obale, ak bol obal po dodaní porušený,

  • 11.2.10. poskytovanie digitálneho obsahu, ktorý nie je dodávaný na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie a spotrebiteľ bol riadne poučený, že týmto stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

  • 11.11. dodanie periodickej tlače okrem dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

  • 11.12. tovar zakúpený na verejnej dražbe,

  • 11.13. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako bývanie, preprava tovaru, prenájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s voľnočasovými aktivitami, ak má Predávajúci poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne určenej lehote,

  • 11.14. dodanie digitálneho obsahu, ktorý nie je dodávaný na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom Spotrebiteľa, pričom Spotrebiteľ bol riadne poučený, že týmto stráca právo na odstúpenie od zmluvy, a Predávajúci mu poskytol potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Z. z.


XII. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho

12.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy v nasledovných lehotách:

a) 14 dní:

  • odo dňa prevzatia tovaru Spotrebiteľom (pri kúpnej zmluve),

  • odo dňa uzavretia zmluvy o poskytovaní služby,

  • odo dňa uzavretia zmluvy o dodávaní vody, plynu alebo elektriny (ak sa nepredáva v obmedzenom objeme alebo určenom množstve),

  • odo dňa uzavretia zmluvy o dodávke tepla,

  • odo dňa uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý nie je dodávaný na hmotnom nosiči.

b) 30 dní:

  • odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve Spotrebiteľa alebo v súvislosti s ňou,

  • odo dňa uzavretia zmluvy na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.


12.2. Ak Predávajúci poskytne Spotrebiteľovi poučenie o práve na odstúpenie od zmluvy dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začiatku plynutia lehoty podľa čl. 12.1., lehota na odstúpenie sa predlžuje nasledovne:
a) o 14 dní odo dňa, keď Predávajúci dodatočne poskytol poučenie (pri zmluvách podľa čl. 12.1 písm. a)),
b) o 30 dní odo dňa, keď Predávajúci dodatočne poskytol poučenie (pri zmluvách podľa čl. 12.1 písm. b)).

12.3. Ak Predávajúci neposkytne Spotrebiteľovi poučenie o práve odstúpiť od zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa čl. 12.2., Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy najneskôr do 12 mesiacov od uplynutia pôvodnej lehoty podľa čl. 12.1.

12.4. Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (okrem dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru. Za prevzatie sa považuje aj:
a) ak sa tovary z jednej objednávky dodávajú oddelene – okamih prevzatia posledného tovaru,
b) ak sa tovar skladá z viacerých dielov alebo kusov – okamih prevzatia posledného dielu alebo kusu,
c) ak sa tovar dodáva opakovane počas určitého obdobia – okamih prevzatia prvého tovaru.

12.5. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov aj pred začiatkom plynutia lehoty na odstúpenie.

12.6. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie:

  • písomne (zaslaním listu na adresu Predávajúceho),

  • elektronicky (zaslaním e-mailu),

  • prostredníctvom zápisu na inom trvanlivom médiu.

Ak bola zmluva uzavretá ústne, postačuje aj jednoznačne formulované vyhlásenie Spotrebiteľa, že odstupuje od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže, ale nemusí, použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ak je dostupný.

12.7. Lehota na odstúpenie sa považuje za dodržanú, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení Predávajúcemu.

12.8. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy aj len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo službe, ak Predávajúci na základe jednej zmluvy dodal viacero produktov alebo poskytol viac služieb.

12.9. Dôkazné bremeno, že Spotrebiteľ uplatnil právo na odstúpenie riadne a včas, nesie samotný Spotrebiteľ.

XIII. Práva a povinnosti Spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho

13.1. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť Predávajúcemu alebo odovzdať tovar osobe určenej Predávajúcim na prevzatie; to neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za dodržanú, ak Spotrebiteľ odošle tovar najneskôr v posledný deň lehoty.

13.2. Pri odstúpení od zmluvy znáša Spotrebiteľ iba priame náklady na vrátenie tovaru, pokiaľ Predávajúci neprevezme tieto náklady na seba alebo Spotrebiteľa o tejto povinnosti riadne nepoučil.

13.3. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku jeho používania nad rámec potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Toto ustanovenie sa neuplatní, ak Predávajúci nesplnil svoju informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z.

13.4. Ak Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služby, dodávanie vody, ktorá nie je určená na predaj v obmedzenom množstve, alebo dodávanie tepla, a udelil pred začiatkom poskytovania plnenia výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Z. z., je povinný uhradiť Predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie do momentu doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.

13.5. Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy podľa čl. 11.1 nevznikajú žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady okrem:

  • povinností podľa čl. 13.1, 13.3 až 13.5,

  • povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa čl. 14.3.


XIV. Práva a povinnosti Predávajúceho po odstúpení Spotrebiteľa od zmluvy

14.1. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby prijaté v súvislosti so zmluvou (vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iné poplatky).

14.2. Ak Spotrebiteľ odstúpi len od časti zmluvy, Predávajúci je povinný vrátiť platby len v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu; nesmie účtovať dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné alebo iné poplatky.

14.3. Predávajúci nemusí uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania ako najlacnejší bežný spôsob ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi cenou zvoleného spôsobu a najlacnejším bežným spôsobom.

14.4. Predávajúci nemôže požadovať úhradu nákladov za:
a) poskytnutie služby, dodanie vody alebo tepla počas lehoty na odstúpenie, ak:

  • neboli poskytnuté informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo h), alebo

  • Spotrebiteľ neudelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c),
    b) dodanie digitálneho obsahu, ktorý nie je na hmotnom nosiči, ak Spotrebiteľ:

  • neudelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c),

  • nebol riadne poučený, že tým stráca právo odstúpiť, alebo

  • Predávajúci neposkytol potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b).

14.5. Predávajúci nemusí vrátiť platby pred doručením tovaru alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže jeho odoslanie, pokiaľ Predávajúci neponúkne vyzdvihnutie na svoje náklady.

14.6. Platby sa vracajú rovnakým spôsobom, aký Spotrebiteľ použil pri úhrade, pokiaľ sa zmluvne nedohodne inak, bez ďalších poplatkov.

14.7. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady, ak tovar bol dodaný Spotrebiteľovi domov a jeho odoslanie poštou nie je možné vzhľadom na povahu tovaru.

14.8. Jednostranné započítanie pohľadávok medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom vzniknutých odstúpením od zmluvy je zakázané.

XV. Orgán dozoru

15.1. Príslušným orgánom na vykonávanie dozoru nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Odbor výkonu dozoru
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Tel.: 032/640 01 09
Fax: 032/640 01 08
Email: [email protected]
Web na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

Príslušný inšpektorát SOI sa volí podľa kraja, v ktorom má spotrebiteľ alebo obchodník sídlo.


XVI. Alternatívne riešenie sporov (ARS)

16.1. Ak Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie Predávajúcim alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má Spotrebiteľ právo:

  • obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu,

  • ak Predávajúci na žiadosť neodpovie do 30 dní alebo odpovie zamietavo, Spotrebiteľ môže podať návrh na alternatívne riešenie sporu (ARS).

16.2. Príslušnými subjektmi ARS sú:

16.3. Spotrebiteľ si môže zvoliť, na ktorý subjekt ARS sa obráti. Podanie návrhu je možné:

16.4. ARS môže využiť len Spotrebiteľ, ktorý:

  • pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa,

  • spor sa týka vzťahu medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy,

  • vzťahuje sa najmä na zmluvy uzatvorené na diaľku.

16.5. Subjekt ARS môže návrh odmietnuť, ak hodnota sporu je menšia ako 20 EUR.
Subjekt ARS môže požadovať úhradu poplatku za začatie riešenia sporu maximálne do 5 EUR vrátane DPH.

16.6. Všetky ďalšie informácie o ARS medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom sú uvedené:

v zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení.

XVII. Doplňujúce ustanovenia

17.1. Predávajúci neuzatvorí kúpnu zmluvu ani nevykoná predaj, sprostredkovanie alebo dodanie:

  • alkoholických nápojov,

  • tabakových výrobkov,

  • a ďalších výrobkov, ktorých predaj je osobám mladším ako 18 rokov zakázaný,

osobám, ktoré nedovŕšili vek 18 rokov v čase uzatvorenia kúpno-predajnej zmluvy.

Predávajúci overí vek Kupujúceho prostredníctvom dokladu totožnosti (občiansky preukaz alebo pas) pri odovzdávaní objednávky. Overenie vykoná poverená osoba zodpovedná za doručenie tovaru. Ak Kupujúci nedovŕšil 18 rokov alebo odmietne preukázať vek, objednávku neprevezme a kúpna zmluva zaniká.


XVIII. Informácie o prijatých kódexoch

18.1. Predávajúci informuje, že neexistujú žiadne špeciálne kódexy správania, ku ktorým by sa zaviazal.
Kódex správania je definovaný ako súbor pravidiel, ktorý určuje správanie Predávajúceho vo vzťahu k obchodným praktikám alebo odvetviam, ak tieto pravidlá nie sú ustanovené zákonom alebo iným právnym predpisom. Spotrebiteľ nemá možnosť zoznam týchto kódexov vyžadovať, pretože žiadne neboli prijaté.


XIX. Hodnotenie produktov spotrebiteľmi

19.1. Predávajúci nevykonáva kontrolu ani obmedzovanie hodnotenia produktov len na osoby, ktoré produkt zakúpili. Hodnotenia sú otvorené všetkým návštevníkom Webového sídla.


XX. Záverečné ustanovenia

20.1. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť Všeobecné obchodné podmienky (VOP).
Písomné oznámenie o zmene sa považuje za splnené jej uverejnením na Webovom sídle Predávajúceho.

Vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi VOP platnými pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, až do jej zániku.

20.2. VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla.
Tieto dokumenty sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.

20.3. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho dňa 23.5.2025.