REKLAMAČNÝ PORIADOK

Internetového obchodu www.kidsloveblocks.sk

I. Identifikácia obchodníka

1.1. Týmto Reklamačným poriadkom (ďalej len „RP“) sa riadia právne vzťahy medzi:

Obchodník: Mária Lazarová
Sídlo: Žitavany, Žitavská 175/17, 95197, Slovenská republika
Živnostenský register: Okresný úrad Nitra, č. živnostenského registra 430-71623
IČO: 56974426
DIČ: 1123037025
IČ DPH: nie je platiteľ
Bankový účet: SK59 0900 0000 0052 3357 1085

(ďalej aj „Predávajúci“ alebo „Obchodník“) a každou osobou, ktorá nakupuje produkty ponúkané Predávajúcim na webovom sídle www.kidsloveblocks.sk (ďalej len „Kupujúci“) a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, v platnom znení.

1.2. Kontakt na Predávajúceho:

1.3. Adresa na doručovanie písomností, reklamácií a odstúpení od zmluvy:
Mária Lazarová, Žitavany, Žitavská 175/17, 95197, Slovenská republika

II. Základné ustanovenia

2.1. Týmto Reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi, a Predávajúcim, v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení.


III. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady

3.1. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len vtedy, ak vadu vytkne Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zanikajú.


IV. Zodpovednosť za vady

4.1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu veci, ktorá existuje v čase dodania a ktorá sa prejaví do 24 mesiacov od dodania.

4.2. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať počas dohodnutej doby, Predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo služby počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas 24 mesiacov od dodania.

4.3. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti, nie však kratšej ako 12 mesiacov od dodania.

4.4. Ak Kupujúci nevystupuje v postavení spotrebiteľa, Predávajúci zodpovedá za vadu len do 6 mesiacov od dodania veci.


V. Práva zo zodpovednosti za vady

5.1. Kupujúci má právo vybrať si:

  • odstránenie vady opravou alebo výmenou veci,

  • primeranú zľavu z kúpnej ceny,

  • odstúpenie od kúpnej zmluvy.

5.2. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým Predávajúci nesplní svoje povinnosti vyplývajúce zo zodpovednosti za vady, pokiaľ nie je Kupujúci v omeškaní so zaplatením.

5.3. Kupujúci musí vadu vytknúť do 2 mesiacov od jej zistenia, najneskôr však do uplynutia zákonnej lehoty.

5.4. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nezbavuje Kupujúceho práva na náhradu škody spôsobenej vadou.


VI. Vytknutie vady

6.1. Vadu je možné vytknúť:

  • osobne v prevádzkarni Predávajúceho,

  • u inej osoby, o ktorej bol Kupujúci informovaný,

  • prostredníctvom diaľkovej komunikácie (email, písomnosť).

6.2. Ak Kupujúci vytkne vadu poštou, ktorá bola Predávajúcim odopretá, považuje sa zásielka za doručenú dňom odopretia.

6.3. Predávajúci poskytne písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne, vrátane lehoty na odstránenie vady (max. 30 dní, ak nie je objektívny dôvod pre dlhšiu lehotu).

6.4. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, oznámi dôvody písomne. Kupujúci môže vadu vytknúť opakovane, ak ju preukáže znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom.

6.5. Ak bol Kupujúci oboznámený s možnosťou vytknutia vady u tretej osoby, jej konanie alebo opomenutie sa považuje za konanie Predávajúceho.


VII. Odstránenie vady

7.1. Kupujúci si môže zvoliť opravu alebo výmenu veci, pričom spôsob odstránenia nesmie spôsobiť neprimerané náklady Predávajúcemu.

7.2. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo by boli neprimerane nákladné.

7.3. Odstránenie vady sa vykonáva bezplatne a v primeranej lehote po vytknutí vady.

7.4. Kupujúci odovzdá vec na náklady Predávajúceho; náklady prevzatia znáša Predávajúci.

7.5. Predávajúci vráti opravenú alebo náhradnú vec rovnakým spôsobom, ako bola odoslaná, pokiaľ sa nedohodne inak.

7.6. Pri odstránení vady inštalované veci zabezpečí Predávajúci ich odobratie a reinštaláciu, pokiaľ je to potrebné.

7.7. Predávajúci nezodpovedá za bežné opotrebovanie veci pri výmene.

7.8. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci.

7.9. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy alebo požiadať o zľavu, ak:

  • Predávajúci vadu neodstránil,

  • Vada sa opakuje napriek výmene/oprave,

  • Vada je závažná a odôvodňuje okamžitú zľavu alebo odstúpenie.

7.10. Zľava musí byť primeraná rozdielu hodnoty veci s vadou a bez vady.

7.11. Kupujúci nemôže odstúpiť, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo je vada zanedbateľná.

7.12. Pri kúpe viacerých vecí odstúpi Kupujúci iba vo vzťahu k vadnej veci.

7.13. Kupujúci vráti vec Predávajúcemu na jeho náklady.

7.14. Kúpna cena sa vráti do 14 dní od doručenia veci.

7.15. Platba sa vracia rovnakou formou, ak sa nedohodne inak; všetky náklady znáša Predávajúci.

7.16. Predávajúci nemá nárok na náhradu bežného opotrebovania pred odstúpením od zmluvy.


VIII. Zodpovednosť za digitálne plnenie

8.1. Predávajúci zodpovedá za vadu digitálneho plnenia do 24 mesiacov od dodania.

8.2. Odstránenie vady je bezplatné a bez závažných ťažkostí pre Kupujúceho.

8.3. Odmietnutie opravy je možné len, ak je neprimerane nákladné alebo nemožné.


IX. Zodpovednosť za služby

9.1. Zhotoviteľ zodpovedá za vady veci pri jej prevzatí objednávateľom.

9.2. Vada sa považuje za existujúcu v čase prevzatia, ak sa prejaví do 24 mesiacov, pokiaľ sa nepreukáže opak.


X. Záverečné ustanovenia

10.1. Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a Zásad ochrany osobných údajov webového sídla.

10.2. Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom zverejnenia na webovom sídle Predávajúceho 23.5.2025.